27 de ene. de 2012

EADA Alumni (16-2-2012): “Les oportunitats empresarials i de negoci de les tecnologies mòbils”

Sota aques títol, i coincidint amb el Barcelona Mobile World Congress (www.mobileworldcongress.com), des d’EADA Alumni s’organitza pel dia 16 de febrer, una jornada sobre tecnologies mòbils a les empreses.

Mobile World Congress 2011

Tinc l’oportunitat, personalment, de coordinar l’event, en la meva doble vessat d’alumni de l’Escola de Negocis EADA com de Professor Associat a l’àrea d’Operacions i Sistemes d’Informació de la mateixa.

Us comparteixo el contingut de la mateixa per si fos del vostre interès.

Lloc: EADA Barcelona

Horari: 19:00 a 21:00

Descripció: “El treball en itinerància o en mobilitat s’ha convertit en una característica per a la majoria de les organitzacions i ens suposa nous reptes a l’hora de treballar, comunicar-nos i col·laborar amb el nostre entorn, però també comporta la necessitat de nous dispositius i tecnologies de la información (TI).
Coincidint amb la nominació de Barcelona com a Mobile World Capital, des del 2012 fins el 2018, per part de la GSMA, volem convidar-vos a aquesta sessió on presentarem les oportunitats que ens depararan aquestes tecnologies, des d’un punt de vista professional i d’aplicació empresarial, així com presentar les diferents iniciatives al voltant del projecte “Barcelona Mobile World Capital”
.

Agenda

19:00 – 19:15 Benvinguda i presentació de l’acte

Eva Garcia. Responsable EADA Alumni

Ramon Costa. Professor Associat. Dept Operacions i SSII. EADA

19:15 – 20:00 “El nou món del treball i la mobilitat. Necessitats i eines pels treballadors mòbils i el treball en el tercer lloc. ”

Xavier Llobera. Director. MIC Productivity. www.micproductivity.com

Albert Riba. Director Comercial. Kinetical. www.kinetical.com

20:00-20:15. “L’experiencia pràctica en l’ús de solucions mòbils a l’empresa”

Tomàs Cabanillas. Business Technology Project Management Office. Almirall

20:15-20:30. “Tendències en dispositius i tecnologies mòbils”

Alfredo Ibañez. Responsable Prevenda. Vodafone

20:30-20:50 “Les oportunitats del Barcelona Mobile World Capital”. www.mobileworldcapital.com

Sergi Marcén. Responsable de Desenvolupament i Negocis TIC-Mobilitat. Àrea d'Estratègia

Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació. Generalitat de Catalunya

21:00 Cloenda

 

Inscripcions a través de la web d’EADA: http://www.eada.edu/es/comunidad/alumni/agenda/2012/02/las-oportunidades-empresariales-y-de-negocio-de-las-tecnologias-moviles

Formulari d’inscripció: https://www.eada.edu/es/conoce-eada/actualidad/eventos/formulario-evento-hibrido?alumni=1&evento=Las%20oportunidades%20empresariales%20y%20de%20negocio%20de%20las%20tecnologías%20móviles-6360

25 de ene. de 2012

Online reputation

See complete article at http://www.microsoft.com/presspass/press/2012/jan12/01-24DPD12PR.mspx


20 de ene. de 2012

Articulo “Empresa 2.0: el reto actual para mejorar la productividad”

Uno de los retos a los que se enfrentan las organizaciones, actualmente, es su incorporación al mundo 2.0, es decir a la tecnologías, aplicaciones y redes sociales, lo que llamamos la Web 2.0.

Sin embargo hay otro reto aún más importante y que correspondería a la incorporación de las tecnologías 2.0 dentro de la empresa, lo que llamaríamos la Empresa 2.0.

En el último número de la revista de Foment del Treball (www.foment.com), bajo el título “Especial Innovación”, y publicado a principios de este año 2012 (http://www.foment.com/comunicacion/revista/revista.h3p?id=11519), se incluye un artículo que elaboré sobre la “Empresa 2.'0: el reto actual para mejorar la productividad”.

Tenéis el artículo disponible en http://www.slideshare.net/rcosta/article-foment-deltreballrevistainnovacion20114num2135articleramoncostaweb20 y lo incluyo a continuación

Espero que sea de interés y utilidad

17 de ene. de 2012

Las competencias de los nuevos perfiles profesionales

Os propongo la lectura de este interesante artículo publicado en Expansion.com (sección Expansión & Empleo), con el título “Creadores de ideas y nuevas profesioneshttp://www.expansion.com/2012/01/16/empleo/desarrollo-de-carrera/1326710740.html.

En el mismo se hace una enumeración de potenciales nuevas profesiones pero, sobretodo, de las características de los perfiles profesionales demandados:

“…. el perfil del futuro tiene cuatro grandes componentes: agilidad, plasticidad (adaptarse con rapidez a situaciones y entornos diversos), criterio (agilidad mental) y capacidad relacional….”

Y, finalmente, quisiera destacar, también, las ‘nuevas capacidades en un escenario de cambio’ que nos proponen los autores:

  • Será necesaria una alta capacidad relacional a todos los niveles. Una apertura de miras y cultural desde el principio. Esto incluye una faceta internacional relevante, por lo que habrá que aprender a manejarse en diferentes culturas en sentido amplio.
  • El concepto de capacidad de aprendizaje, que hace adaptables a las personas, se convierte en fundamental. Se valora “hasta qué punto alguien tiene capacidad para mantener su estado de ánimo y permanecer estable ante los cambios”, y la capacidad de adaptarse ofreciendo siempre resultados a la empresa.
  • Se apreciarán cada vez más los profesionales que conocen en profundidad algo concreto y que aportan valor muy rápido.
  • Se demandarán perfiles que puedan innovar y que conviertan una dificultad en reto o posibilidad.
  • Se destaca el liderazgo personal como valor profesional, y suma a esto el espíritu emprendedor, que es el de aquellos que miran a su alrededor y, si no encuentran las condiciones adecuadas, las crean.